Zapach
W prezentacji biorą udział studenci III roku I st. Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuk Plastycznych UZ.
prowadząca: Agnieszka Graczew - Czarkowska
przedmiot: Integracja Sztuki z Elementami Metodyki
autorzy: Jolanta Bartkowiak, Barbara Bębnowska, Beata Dubielewska, Marzena Gawrońska, Artur Ginko, Dorota Gołąb, Małgorzata Gołucka, Magda Grońska, Paweł Guty, Michalina Hostyńska, Malwina Hryńczak, Dorota Jabłońska, Katarzyna Jachołkowska, Anna Jeżewska, Anna Kraśko, Martyna Krutulska-Krechowicz, Dorota Księżniakiewicz, Krzysztof Mieleszczuk, Adrian Nejman, Agnieszka Nowacka, Iwona Obrocka, Faustyna Paszka, Anna Paszkowiak, Edyta Pawlak, Dariusz Pawłowski, Tomasz Pilarz, Aleksandra Świderska, Małgorzata Tokarska, Kinga Wnuk, Elżbieta Wrona, Marta Wyruszyńska,Weronika Zawadka, Marta Ziemba
cele przedmiotu:
• budowanie i rozumienie sensu oraz faktu interdyscyplinarnego charakteru sztuki;
• wprowadzenie i utrwalenie pojęć dotyczących metod pracy z zakresu integracji sztuki;
• METODA jako sposób postępowania przy założonym celu, indywidualność a grupa;
• prowokowanie kreatywnej postawy na rzecz działań o charakterze edukacyjnym i twórczym;
• aktywna i porządkująca analiza problemu integracji sztuk w procesie prowadzonych ćwiczeń;
• pielęgnowanie samodzielności przy jednoczesnej otwartości na proces indywidualnego rozwoju;
program - założenia:
• poszerzenie możliwości formalnych, praktycznych poza ramy jednej sztuki ( zw. sztuką główną) ;
• świadome tworzenie proj. interdyscyplinarnych (ćwiczenia zadanie główne);
• odkrywanie rozmaitych, niekonwencjonalnych metod pracy;
• poszukiwanie metod efektywnej i kreatywnej pracy i twórczego działania;
• analiza i konfrontacja gromadzonych doświadczeń inspirowanych podczas ćwiczeń;
• próba wizualnego opisu konsekwencji twórczych poszukiwań z zakresu: integracji sztuki;
temat główny:
Fakty i Akty twórcze - integracja z wybranym utworem plastycznym; zajęcia w BWA;
Manifest - indywidualne rozumienie i traktowanie idei integracji; np. dziedzin twórczych.;
Rysonans - swobodny zapis (szkic, rysunek, notatka) w odpowiedzi na hasło np. cel - punkt, środek - otoczenie;
Dysonans - dynamiczne ćwiczenia werbalne sprawdzające i poszerzające widzę na temat wybranych zagadnień z historii i teorii sztuki;
Warsztaty - indywidualne realizacje koncepcji pracy z grupą, w grupie; konieczne warunki dla integracji w zespole.
|